18 września 2012

DEKORACJA CIAST nr 2 *

Już jutro (19-go września) w kioskach pojawi się drugi numer z kolekcji De Agostini "Dekoracja Ciast".
Chciałabym Wam w skrócie przedstawić co tam ciekawego znajdziecie.

Zdjęcie pochodzi ze strony "Dekoracja Ciast"

Jak w każdym numerze znajdziecie kilka bardzo ciekawych przepisów i porad. Na szczególną uwagę zasługuje z pewnością artykuł na temat tylek dekoratorskich. Są opisane najczęściej spotykane rodzaje i ich zastosowanie. Jest to bardzo przydatne, bo sama niejednokrotnie miałam problem jakie tylki kupić, żeby zrobić z nich np. odpowiednie kwiaty.
Znajdziecie też m.in. przepis na ciasto marchewkowe, babeczkowe zwierzaki i babkę (jeżeli chcielibyście zrobić babkę czekoladową to z podanej w przepisie mąki odejmujecie 2 łyżki, a w to miejsce dodajecie 2 łyżki kakao; natomiast skórkę cytrynową możecie zastąpić skórką pomarańczową i wyjdzie Wam bardzo smaczna czekoladowo-pomarańczowa babka).



No i najważniejsze... dodatki :)
Do tego numeru dołączone są: 3 worki dekoratorskie, 3 tylki (końcówki cukiernicze), oraz dwa coupler'y (adaptery).
Worki jak podaje producent są wielokrotnego użytku, na jakiś czas Wam wystarczą, ale nie nastawiajcie się, że są niezniszczalne ;) . Bardzo łatwo się je myje (są nadal białe po użyciu lukru w bardzo intensywnym kolorze).
Ogromnym zaskoczeniem była dla mnie jakość metalowych tylek. W pracy z tortami miałam do czynienia z różnymi końcówkami, różnych producentów... trafiły mi się nawet kiedyś takie, które były z tak cienkiej blaszki, że przy myciu ich musiałam uważać żeby czasem się nie wygięły i zniekształciły... więc nie dziwcie mi się, ale akurat tylki z "Dekoracji Ciast" przetestowałam bardzo dokładnie pod względem ich trwałości ;) . Ku mojemu zaskoczeniu są one zrobione z bardzo sztywnej blachy, co jest ich ogromną zaletą. Przyznaję się, że je ściskałam na różne sposoby :D i kompletnie nic się nie wygięły... nawet ząbki pozostały na swoim miejscu.
W numerze tym otrzymacie tylki nr 2 (do robienia np. koronek, napisów), nr 103 (do małych kwiatków, małych falbanek) i nr 9MM (idealna do zdobienia babeczek).
Adaptery (mały i duży) są bardzo przydatne, bo dosłownie w jedną chwilę odkręcacie i zmieniacie tylkę i tym samym kremem, lukrem możecie zrobić inny wzór.

Ja chcąc przetestować tylki dołączone do drugiego numeru "Dekoracji Ciast" zrobiłam babeczki z ornamentem.
Na babeczkach jest wyciśnięty krem za pomocą tylki 9MM, a na masie cukrowej czarny ornament zrobiony tylką nr 2.


_________________________________
* wpis sponsorowany

11 komentarzy:

  1. super! podoba mi się jak opisałaś i przetestowałaś końcówki, przydatna opinia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mam zamiar ją kupić :) zobaczymy w którym kioski z kolei uda mi się ją dorwać :/

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, mam pytanie - czy z tych tylek da się wycisnąć krem w kształcie róży (tak jak twoje niebieskie cupcakes)? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tej tylki 9MM wyciśniesz różę podobną do tych na moich babeczkach, ale będzie ona mniejsza (można jednak na babeczce wycisnąć np. trzy małe róże zamiast jednej dużej, a efekt też będzie ciekawy).

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź, a jeżeli dokupiłabym tylkę Winton 2d (której uzywałaś do babeczek), to będzie ona pasowała do tego rękawa z gazety?

      Usuń
    3. Zarówno małe jak i duże tylki Wilton'a idealnie pasują do adapterów dołączonych do gazetki i to właśnie jest najważniejsze, bo końcówkę worka docinasz tak aby pasował adapter.

      Usuń
  4. Kupiłam dzisiaj właśnie ze względu na adaptery :) Dzięki za dokładny opis. Weroniko, a może wiesz jakie będą dodatki w kolejnych numerach? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W trzecim numerze mają być wycinarki do literek, a w czwartym dwie wykrawaczki gwiazdki i narzędzie kulkowe do modelowania w masie cukrowej.
      A i w szóstym mają być prawdopodobnie szablony do dekoracji np. babeczek. Więcej na razie mi nie wiadomo :)
      Pozdrawiam "torcikowo" ;)
      Weronika

      Usuń
  5. Te serduszka na babeczkach wyszły Ci wyjątkowo uroczo, aż zachciało mi się zrobić podobne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy mogę się spodziewać drugiego numeru,który to zaprenumerowałam.

      Usuń
    2. Z tego co wiem, to w przypadku prenumeraty, pierwszą przesyłkę otrzymasz ok. 4 tygodnie od zamówienia, natomiast kolejne numery mają przychodzić później co 2 tygodnie.

      Usuń